gallery/logo 600x600 (png)_tekengebied 1

123Florist.nl

123Florist.nl

123florist.nl

1. Verpakking geschiedt op in de bloemen- en plantengroothandel gebruikelijke wijze en wordt door verkoper als goed koopman bepaald, tenzij partijen schriftelijk anders zijn overeengekomen.

 

2. Eenmalige verpakking kan in rekening worden gebracht en wordt niet teruggenomen.

 

3. Indien de producten in meermalige verpakking (kartonnen dozen) en/of op duurzaam transportmateriaal (stapelwagens, containers, pallets, etc.) worden geleverd, dient koper binnen een week na levering identiek verpakkingsmateriaal met dezelfde registratie (zoals chip of label) aan verkoper te retrourneren, ook als daarvoor een gebruiksvergoeding in rekening is gebracht, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.

 

4. Indien retrourzending niet tijdig gebeurt of, ten aanzien van duurzaam verpakkings en/of transportmateriaal dat voor een langere termijn aan koper in bruikleen is gegeven, niet binnen een alsnog door verkoper gestelde redelijke termijn plaatsvindt, behoudt verkoper zich het recht voor om a) de kosten hiervan bij koper in rekening te brengen alsmede b) de eventuele verder in verband hiermee door verkoper geleden schade, zoals extra huurkosten, op hem te verhalen.

 

5. Voor zover in eerste instantie verkoper de kosten voor het retourtransport betaalt, worden deze separaat bij koper in rekening gebracht, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Indien statiegeld in rekening wordt gebracht, wordt dit verrekend nadat het betreffende materiaal in correcte staat is teruggekomen.

 

6. Bij beschadiging of verlies van meermalig en/of duurzaam verpakkingsmateriaal is koper verplicht aan verkoper de reparatie- of vervangingskosten te vergoeden, alsmede de eventuele verder in verband hiermee door verkoper geleden schade, zoals extra huurkosten.

 

7. In geval van een geschil tussen verkoper en koper over uitstaande hoeveelheden transportmateriaal is de administratie van verkoper leidend.

Artikel 6 - Verpakking